چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تصویب دیرهنگام تعطیلی کرونایی | محدودیت های ترافیکی تعطیلات شش روزه

  • کد خبر: ۷۷۶۳۲
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
تصویب دیرهنگام تعطیلی کرونایی | محدودیت های ترافیکی تعطیلات شش روزه
از ساعت ۱۲ امروز ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ محدودیت‌های ویژه‌ای برای منع سفر در جاده‌ها اعمال می‌شود.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ پس از کش و قوس‌های فراوان و درخواست‌های متعدد پزشکان، کارشناسان و مردم برای تعطیلی کشور و حداقل مشهد، ستاد ملی مقابله با کرونا با احتساب تعطیلات ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، به تعطیلی یک هفته‌ای مشهد رضایت داد و آن طور که سخنگوی ستاد ملی کرونا اعلام کرده است، از ساعت ۱۲ امروز محدودیت‌های ویژه‌ای برای منع سفر در جاده‌ها اعمال می‌شود.

 

سخنگوی قرارگاه پیشگیری و مقابله با کرونای استان هم از برقراری محدودیت و ممانعت از ورود خودرو‌های غیرمشهدی در ۶ گلوگاه ورودی استان و ادامه دار بودن کاهش ۵۰ درصدی سفر‌های هوایی به این شهر تا ۲۸ مرداد خبر داد.


محسن نجات با اشاره به نظارت ویژه قرارگاه پیشگیری و مقابله با کرونا در فرودگاه، پایانه و راه آهن گفت: ۷۵ نفر در قالب ۳۰ تیم مشغول نظارت بر اجرای دقیق مصوبه قرارگاه و دستور استاندار برای اجرای محدودیت هستند؛ ضمن اینکه ۶ تیم خاص در ۶ گلوگاه ورودی به استان هم این کار را انجام می‌دهند.


وی افزود: استاندار خراسان رضوی پیگیر لغو همه پرواز‌های افغانستان و عراق به مبدأ مشهد است که در صورت تصویب، ظرف دو سه روز آینده ابلاغ خواهد شد؛ ضمن اینکه در صورت تأیید کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی کرونا، برای حمل و نقل عمومی مشهد در تعطیلات یاد شده، محدودیت‌هایی در نظر گرفته خواهد شد. البته از شهرداری خواسته شد در زمینه اعلام خطر به مردم درباره وضعیت فعلی و اقناع آن‌ها بیشتر از قبل همکاری کند.

ورود مسافر به مشهد ۳۰ درصد کمتر شده است

مدیرکل مدیریت بحران استاندار خراسان رضوی ادامه داد: طبق آمار‌های تیم‌های ارزیاب، در بخش ریلی شاهد کاهش ۴۳ درصدی ورود مسافر به مشهد هستیم و در تردد شهری هم ۳۰ درصد کاهش ثبت شده است و آمار‌ها می‌گوید که ورود مسافر به مشهد در هفته‌های اخیر ۳۰ درصد کمتر شده است.


سخنگوی قرارگاه پیشگیری و مقابله با کرونای استان با تأکید بر اینکه هیچ ایستگاه صلواتی‌ای در مشهد مجوز ندارد، تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی مجوز برگزاری مراسم را برای ۲۰۰۰ هیئت در فضای روباز را داده است و هیچ ایستگاه صلواتی نه مجوز دارد و نه حق برپایی وجود دارد. براساس ۵۲۵ بازدیدی که بازرسان انجام داده اند، درصد رعایت فاصله گذاری در هیئات ۶۱ درصد و استفاده از ماسک هم ۷۱ درصد بوده است؛ ضمن اینکه با هماهنگی دادستان، در صورت وجود هرگونه دوری از رعایت شیوه نامه ها، هیئت نظارت برای برخورد‌های بعدی یک رونوشت از گزارش تخلف برای دادستانی ارسال خواهد کرد.

فعالیت مطب‌ها و داروخانه‌ها در تاسوعا و عاشورا

وی از بررسی دوباره طرح تفویض اختیار بیشتر به استانداران برای کنترل کرونا در استان‌ها خبر داد و با اشاره به دستور استاندار برای افزایش داروخانه‌های ویژه عرضه داروی بیماران کرونایی، بیان کرد: مشکل تجمع در اورژانس بیمارستان‌ها برای تأیید نسخ با دستور استاندار حل و این فرایند از روز‌های آینده تسهیل می‌شود و ۷ مرکز سرپایی دیگر علوم پزشکی هم ۲۴‌ساعته خواهد شد، ضمن اینکه مطب‌های پزشکان، داروخانه‌ها و پاراکلینیک‌ها هم در روز‌های تاسوعا و عاشورا مشغول فعالیت خواهند بود.

مشکلاتی که فعلا حل شده است

نجات ادامه داد: تأمین اکسیژن مایع برای بیمارستان‌ها به دغدغه و مشکل تبدیل شده بود که ۲۰ تن از خارج استان تأمین و به بیمارستان‌ها تحویل داده شد و همین میزان تا چند روز آینده مجدد وارد استان خواهد شد. سپاه پاسداران هم هزینه خرید دو اکسیژن ساز به مبلغ ۶ میلیارد تومان را به حساب دانشگاه علوم پزشکی واریز می‌کند و بیمارستان صحرایی این نهاد هم در مرکز بهداری شمال شرق افتتاح خواهد شد. از آنجایی که بسیاری از درمانگاه‌ها و مراکز درمانی شلوغ مشهد مشکل نوبت دهی داشتند، ۱۰ دستگاه نوبت دهی از بانک‌ها دریافت و به این مراکز داده شد تا از تجمع مردم جلوگیری شود.

وعده اختصاص ۷۰ هزار دز واکسن

مدیرکل مدیریت بحران استانداری از اختصاص ۷۰ هزار دز واکسن به مشهد در روز‌های آینده خبر داد و افزود: وزیر بهداشت وعده داد که اگر ظرفیت واکسیناسیون در مشهد به بیش از ۷۰ هزار دز برسد، واکسن بیشتری هم اختصاص خواهد یافت.

۵۰۰ بستری فقط در مشهد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم با بیان اینکه خراسان رضوی هنوز در دامنه پیک است و میزان بستری‌های استان از میانگین کشوری کمتر است، گفت: بستری‌های روزانه در میانگین کشوری ۱۴ در صدهزار نفر است و این عدد در خراسان رضوی ۵/۱۲ و در مشهد ۱۱ در صدهزار نفر است. با این همه در ۲۴ ساعت گذشته ۸۳۷ نفر جدید به آمار بستری‌ها اضافه شده و بستری‌های موجود به ۳۴۶۶ نفر رسیده است. در حالی که در پیک قبلی و در آبان ماه بیشترین میزان بستری موجود در استان، ۲۱۲۳ نفر بوده است.
مهدی قلیان ادامه داد: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم ۶۳۷ مورد بستری جدید ثبت شده است که ۴۰۹ نفر متعلق به شهر مشهد است و در این موج فشار بیشتر از همه شهر‌های استان برروی مشهد است.

روزانه تا ۴۰ هزار دُز واکسن در مشهد تزریق می‌شود

وی با اشاره به تزریق روزانه ۳۵ تا ۴۰ هزار دُز واکسن در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۵۵ هزار دز در استان افزود: پوشش واکسیناسیون در استان نسبتا خوب است و تاکنون ۲۴.۵ درصد از جمعیت هدف در استان واکسن زده اند و براساس آمارها، حدود ۵۷.۶ درصد از جمعیت بالای ۴۵ سال استان واکسن تزریق کرده اند. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تشریح طرح مشترک دانشگاه و بسیج جامعه پزشکی برای واکسیناسیون شهروندان حاشیه مشهد پرداخت و گفت: بسیج جامعه پزشکی با دعوت قبلی در مراکز سیار اقدام به واکسیناسیون مردم خواهد کرد. در این مناطق به دلیل برخی فرهنگ سازی‌های غلط رغبت چندانی به تزریق واکسن نداشتند. تأمین مالی این کار با آستان قدس است و قرار است ۵۰۰ هزار نفر در این طرح واکسینه شوند.

مشکلی در تأمین کیت تشخیص و دارو نداریم

قلیان با اشاره به نبود مشکل در تأمین دارو‌های بیماران کرونایی افزود: در تأمین داروی رمدسیویر مشکلی نداریم و داروی فاویپیراویر هم به مشهد رسید و در میان داروخانه‌ها توزیع شد؛ ضمن اینکه مراکز تزریق رمدسیویر در روز‌های آینده افزایش خواهد یافت. وی ادامه داد: در هفته گذشته به صورت میانگین ۸۸۰۰ تست کرونا در استان گرفته شده است. ظرفیت ما در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تنها ۳۰۰۰ تست PCR در روز است و وقتی این ظرفیت پُر شود، مجبور هستیم تست سریع بگیریم وگرنه هیچ مشکل و کمبودی در کیت‌های تشخیصی نداریم.

ساخت کیت تشخیص سریع کرونا در مشهد

همچنین محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی، هم اعلام کرده که مطابق توافقات صورت گرفته با شرکت‌های بیمه، اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سازمان نظام پزشکی، توزیع داروی ضدکرونای رمدسیویر در این استان تسهیل خواهد شد.


همچنین در راستای اجرای دستورات تولیت آستان قدس رضوی برای بسیج امکانات در مقابله با موج پنجم کرونا، ۲۰۰ هزار ماسک و محلول بهداشتی بین ۲۰۰ هیئت عزاداری شهر مشهد توزیع شد و این خدمت رسانی ادامه خواهد داشت.
محققان توانمند دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز موفق به طراحی و ساخت کیت تشخیص سریع کرونا بر پایه نانوسنسور شدند که می‌تواند در ۳۰ ثانیه تا دو دقیقه نتیجه را مشخص کند.


به تازگی نیز توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی استان مرکز درمان سرپایی کرونا با ظرفیت روزانه ۶۰۰ نفر در مشهد راه اندازی شده است. همچنین طبق اعلام ابوالفضل حسینی، رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان ضوی، طی هفته گذشته سفر‌های جاده‌ای با خودرو‌های شخصی به مقصد این استان نسبت به هفته قبل از آن ۱۶ درصد کاهش داشت. به گفته مسئول فنی آزمایشگاه مرجع کرونا در بیمارستان امام رضا (ع)، نتیجه ۵۵ درصد تست‌های کرونا در این بیمارستان مثبت است. سعید عامل جامه دار این را هم گفته است که همه نمونه‌های مثبت کرونا در مشهد از نوع دلتاست. با اعلام وزارت بهداشت، ۴۶۶ نفر دیگر به دلیل ابتلا به کرونا در کشور جان باختند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:

همه تصمیمات ستاد کرونا برای مشهد را اجرا می‌کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه مدیریت شهری مشهد به صورت مستقیم قادر به تصمیم گیری در مورد کرونا نیست و همه اقدامات زیرنظر و براساس تصمیم گیری ستاد مقابله با کرونای استان انجام می‌شود، گفت: هرتصمیمی را که این ستاد در حوزه مدیریت شهری اتخاذ کند، هرچند که برای شهرداری هزینه داشته باشد، اجرا خواهیم کرد.


حسن موحدیان در حاشیه بازدید اعضای شورای شهر مشهد از آرامستان بهشت رضوان، اظهار کرد: شرایط کنونی مشهد، شرایط بسیار دشواری است و شورای شهر و شهرداری مشهد، به عنوان یک پیکر و بدنه واحد از هیچ همکاری و مساعدتی برای کاهش آلام و آسیب‌ها و تعداد فوتی‌ها دریغ نخواهند کرد.
وی با اظهار نگرانی از عادی انگاری شرایط از سوی مردم، گفت: اکنون روزانه ۱۰۰ تا ۱۱۰ نفر از مبتلایان به کرونا فوت می‌شوند که تعداد بسیار زیادی است. مدیریت شهری مجری سیاست‌های ستاد مقابله با کرونای استان است.


توجه ویژه به رفاهیات کارکنان آرامستان‌های مشهد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز با تأکید بر لزوم توجه ویژه شورای شهر به همکاران سازمان فردوس‌ها و به ویژه نیرو‌های مستقر در آرامستان‌های شهرداری مشهد گفت: با حمایت از ایشان در بحث رفاهیات و پشتیبانی مالی می‌توان موجب ارائه خدمات به شهروندان صاحب عزا شد.
فاطمه سلیمی با بیان اینکه یکی از مسائلی که در این بازدید از سوی شهروندان مطرح شد، ساعت کاری و حضور دادپزشک‌ها بود، تصریح کرد: برهمین اساس مقرر شد این موضوع با جدیت از سوی مدیرعامل سازمان فردوس‌ها پیگیری شود تا این ساعت افزایش و فرایند پذیرش متوفی تسریع یابد. وی همچنین از پیش بینی سالن تغسیل جدا، ویژه شرایط بحرانی در آرامستان بهشت رضوان خبر داد.


وی با اشاره به حضور ۳ بانوی غساله در آرامستان بهشت رضوان، گفت: تقویت و ارتقای روحیه این عزیزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که قرار شد به نحو مقتضی، با بهره گیری از کار‌های فرهنگی و هنری از ایشان قدردانی شود.

تعطیلی ناوگان حمل ونقل عمومی با تحقق برخی شروط

رئیس کمیسیون عمران، حمل ‎ونقل و ترافیک شورا نیز درباره تعطیلی سرویس دهی ناوگان حمل ونقل عمومی، اعم از مترو و اتوبوس، گفت: تعطیلی ناوگان با تعطیل شدن فعالیت بخش‌های خصوصی و دولتی و اصناف میسر است. اگر تصمیم به تعطیلی گرفته شود، شورای شهر در حوزه حمل ونقل عمومی این تصمیم را اجرایی می‌کند.
ایمان فرهمندی افزود: با توجه به وضعیت کرونا در مشهد، متناسب با شرایط باید تصمیمات عاجلی گرفته شود.
وی با بیان اینکه برخی تصمیمات در حیطه اختیارات مدیریت شهری نیست و نیازمند اتخاذ تصمیم از سوی ستاد مقابله با کرونای استان است، گفت: شورای شهر و مدیریت شهری هرگونه همکاری اعم از تغییر ظرفیت‌ها و تعطیلی خدمات را در این زمینه انجام خواهد داد.

همراهی مدیریت شهری برای صیانت از سلامت شهروندان

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای شهر مشهد نیز در حاشیه این بازدید گفت: شورای شهر و شهرداری مشهد نیز برای صیانت از سلامت شهروندان از هیچ همکاری و حمایتی دریغ نخواهند کرد و با پیش بینی برنامه‌ای کارساز و بهره گیری از ظرفیت نیرو‌های جهادی، روند تغسیل و تدفین تسریع می‌یابد. سن کریمدادی افزود: شرایط فعلی مشهد از حیث شیوع ویروس کرونا شرایط بسیار اسف بار و ناراحت کننده‌ای است و متأسفیم که مردم هرروز داغ دار می‌شوند. وی از پیش بینی طرح و برنامه‌ای برای به روزرسانی کار مردم خبر داد و افزود: شهروندان برای تغسیل و تدفین اموات خود نباید در نوبت قرار بگیرند. با بهره گیری از ظرفیت نیرو‌های جهادی و اجرای طرح طاهرین می‌توان گام اثرگذاری در این جهت برداشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->